Vrijwilliger worden

Wil jij vrijwilliger worden? Jouw werk helpt huisdieren in nood! 

Quidem Carus helpt huisdieren van mensen in de minima als onvoorziene medische situaties zich voordoen. Wij doen dit door bij te dragen aan dierenartskosten (behandelingen, operaties en onderzoek) die anders onmogelijk betaald kunnen worden. 

We zijn op dit moment druk op zoek naar nieuwe, enthousiaste vrijwilligers. Heb je interesse? Stuur ons dan een e-mail via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met contactgegevens, jouw beschikbaarheid (gemiddeld per week) en een korte motivatie. Wij nemen dan contact met je op en bekijken samen de mogelijkheden. Of ken je iemand die dit vrijwilligerswerk fantastisch zou vinden? Laat hem of haar dat dan weten dat wij naar hem of haar op zoek zijn!

Hartelijk dank voor je bijdrage!

 Wij zoeken jou!

 

Dit zijn onze openstaande vacatures: 

 

Voorzitter

De functie

Als voorzitter van Quidem Carus ben je hét gezicht van onze stichting. Je zet onze strategie uit, evalueert- en valideert voorstellen, onderhoudt ons netwerk, werft en verantwoordt ons als stichting naar fondsen en zit vergaderingen voor. Met jouw enthousiasme initieer je nieuwe initiatieven en denk je samen met de rest van het bestuur mee over de koers die varen.

Dit ben jij

  • Betrokken en enthousiast over onze stichting en onze doelstellingen. 
  • Kritisch op bestaande processen en doet voorstellen voor verbetering. 
  • Je hebt een frisse blik op de kwaliteit van besturen en brede blik op het helpen van huisdieren van mensen in de minima. 
  • Je kunt meedenken in alle facetten van de stichting met als doel de stichting verder te helpen. 

Goed om te weten 

  • Er is een bestuur met inmiddels 9 jaar ervaring en een team van aanvraagmedewerkers. We zijn bezig om het hele team uit te breiden.
  • Het voorzitterschap is tot nu gecombineerd geweest met het fondsenwerving. Dit kan wellicht ook bij een andere persoon komen te liggen (deze vacature staat ook uit).
  • Het is fijn als je een bestaand netwerk hebt of het in je hebt om er een op te bouwen. 
  • Ervaring is meegenomen maar zeker geen must. Veel belangrijker zijn betrokkenheid, enthousiasme en betrouwbaarheid.
  • Je kunt deelnemen aan interessante trainingen/cursussen. 
  • Twee keer per jaar zijn we als team welkom op het Landelijke Congres Dierenhulpverlening. Dat is een gezellige, verrijkende en leerzame dag waar dierenhulpverleners elkaar ontmoeten. 
  • We streven ernaar om eens in de maand samen te komen voor overleg, meestal in regio Utrecht of online als het niet anders kan.
  • Alle functies binnen de stichting zijn op basis van vrijwilligersinzet en dus onbezoldigd.

 

Fondsenwerver

De functie 

Als fondsenwerver ben jij verantwoordelijk voor het werven van fondsen bij de grote vermogensfondsen, donateurs en acties die geld opleveren. We hebben met een aantal van deze vermogensfondsen al een band opgebouwd. Daarnaast zoek jij nieuwe mogelijkheden financiën te vinden om in de toenemende vraag om hulp te kunnen voorzien. 

Dit ben jij

  • Betrokken en enthousiast over onze stichting en onze doelstellingen. 
  • Je hebt ervaring in fondsenwerving of bent bereid je hierin te verdiepen.
  • Je bent goed in teksten schrijven en kunt op diverse niveaus deze teksten aanpassen.
  • Je kunt meedenken in alle facetten van de stichting met als doel de stichting verder te helpen. 

Goed om te weten 

  • Afhankelijk van jouw wensen is deze functie te combineren met het voorzitterschap (dan is het een bestuursfunctie) of is het een functie buiten het bestuur.
  • Er is een bestuur met inmiddels 9 jaar ervaring en een team van aanvraagmedewerkers. We zijn bezig om het hele team uit te breiden.
  • Ervaring en een netwerk in de dierenhulpverlening of fondsenwerving is meegenomen maar zeker geen must. Veel belangrijker zijn betrokkenheid, enthousiasme en betrouwbaarheid.
  • Je kunt deelnemen aan interessante trainingen/cursussen. 
  • Twee keer per jaar zijn we als team welkom op het Landelijke Congres Dierenhulpverlening. Dat is een gezellige, verrijkende en leerzame dag waar dierenhulpverleners elkaar ontmoeten. 
  • We streven ernaar om eens in de maand samen te komen voor overleg, meestal in regio Utrecht of online als het niet anders kan.
  • Alle functies binnen de stichting zijn op basis van vrijwilligersinzet en dus onbezoldigd.

 

Aanvraagbehandelaar

Om meer zieke en/of gewonde huisdieren van mensen in de minima te kunnen helpen, zoeken we enthousiaste- en betrokken aanvraagbehandelaars. Jouw inzet maakt in deze rol het verschil in een onzekere situatie. Je voorkomt dat mensen geen andere uitweg zien dan het huisdier laten inslapen, afstaan of laten rondlopen met de kwaal. De dankbaarheid die terugkomt is vaak groot. En dat geeft een warm gevoel.

De functie 

Je bent (mede) verantwoordelijk voor de behandeling- en afwikkeling van hulpaanvragen. Vanzelfsprekend doe je dat in alle discretie. 

Je legt contact met aanvragers, bewindvoerders, budgetcoaches, voedselbanken en/of andere instanties om de financiële draagkracht van een huisdiereigenaar in kaart te brengen. 

Je hebt contact met dierenartsen, andere stichtingen en/of fondsen en leidt je hulpaanvragen door jouw communicatieve skills- en betrokkenheid van A tot Z in goede banen. 

Dit ben jij

  • Jouw handen kriebelen om je in te zetten voor zieke en/of gewonde huisdieren en eigenaren in een minima-situatie. 
  • Je bent zowel empathisch als klantgericht en spreekt en schrijft goed Nederlands. 
  • Je kunt omgaan met de soms heftige emoties van huisdiereigenaren in een lastige situatie. 
  • Ervaring met e-mailsystemen en het werken met Google Drive of bereid bent dat te leren. 
  • Je beschikt over internetverbinding en een computer om bestanden en mails te openen en daarmee te werken.

Goed om te weten

  • Als ervaring en/of kennis van systemen is dat fijn. Betrokkenheid, enthousiasme en betrouwbaarheid vinden wij belangrijker. 
  • Je werkt samen in een team dat betrokken is en voor elkaar klaarstaat.
  • Je wordt ondersteund door de vrijwilligerscoördinator en kan bij vragen overleggen met je collega aanvraagbehandelaars en de vrijwilligerscoördinator. 
  • Je kan je eigen tijd indelen. De taken die je verricht, voer je namelijk thuis uit. 
  • Je kunt deelnemen aan interessante trainingen/cursussen. 
  • We zijn twee keer per jaar als team welkom op de Landelijke Bijeenkomst Dierenhulpverlening. Dat is een gezellige, verrijkende en leerzame dag waar dierenhulpverleners elkaar ontmoeten. 
  • We streven we ernaar om eens in de maand samen te komen voor overleg, meestal in de regio Utrecht (door de Corona-maatregelen is dit voorlopig digitaal via Microsoft Teams). 

Ben je nog steeds enthousiast of ken je de dierenvriend die ons team graag komt verstekken? Ja? Breng ons in contact of stuur een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met daarin je beknopte motivatie en jouw wekelijkse beschikbaarheid.

 

Overige vacatures:

Event-medewerkers
Zelf evenementen of acties opzetten om geld in te zamelen? Of aanwezig zijn bij evenementen namens de stichting? Wij kunnen je hulp goed gebruiken.

Onderstaande vacature is in principe ingevuld, maar versterking is altijd welkom!

Communicatie-medewerker
Hulp bij het online zetten van teksten op internet en via social media, eigenhandig schrijven van teksten en hulp bij communicatie rondom acties.

 

 

 

       ANBI

Quidem Carus helpt met onvoorziene medische
kosten voor huisdieren van minder-vermogende huisdiereigenaren.

Stichting Waarborgfonds Quidem Carus

Postadres: Administratiekantoor Zuilen

(geen bezoekadres)

Tafelbergdreef 180

3564AG Utrecht

KvK: 57602301